If you are not sure if the website you would like to visit is secure, you can verify it here. Enter the website address of the page and see parts of its content and the thumbnail images on this site. None (if any) dangerous scripts on the referenced page will be executed. Additionally, if the selected site contains subpages, you can verify it (review) in batches containing 5 pages.
favicon.ico: cikgutqah.blogspot.com - Tqah Rahim.

site address: cikgutqah.blogspot.com

site title: Tqah Rahim

Our opinion (on Tuesday 01 September 2026 19:32:03 UTC):

GREEN status (no comments) - no comments
After content analysis of this website we propose the following hashtags:



Meta tags:

Headings (most frequently used words):

2015, may, 2014, the, saturday, 23, sunday, 29, june, breastfeeding, jalan, tuesday, october, 27, friday, 22, 10, november, monday, writer, facebook, instagram, themes, past, read, readers, hit, this, don, blame, it, on, ever, cloth, diaper, 39, days, and, counting, surat, untuk, aisyah, cari, makan, melaka, resepi, kari, kambing, paklang, santorini, athens,

Text of the page (most frequently used words):
tak (116), yang (85), the (84), nak (84), sebab (70), dah (61), umi (58), and (57), saya (48), tapi (46), dia (46), ada (45), macam (44), pun (41), untuk (35), boleh (35), rasa (35), dengan (34), lah (33), bila (33), sampai (31), dalam (29), memang (29), kami (28), kalau (28), kat (26), for (25), dan (25), masa (25), susu (25), that (24), sangat (24), #breastfeeding (23), pergi (23), pakai (23), lepas (23), lagi (23), sakit (23), share (22), banyak (22), anak (21), semua (19), makan (19), orang (19), aisyah (19), but (18), haha (18), kan (18), from (18), kena (18), was (17), hari (17), ibu (17), tidur (17), tau (16), hotel (16), menyusu (16), this (15), first (15), balik (15), buat (15), pulak (15), terus (15), hehe (15), baba (15), day (14), time (14), kita (14), naik (14), jugak (14), baru (14), masukkan (14), about (13), tengok (13), mana (13), kata (13), daging (13), bawang (13), awak (13), allah (13), love (12), dari (12), our (12), air (12), lebih (12), start (12), stress (12), malam (11), you (11), rasanya (11), beli (11), masuk (11), kari (11), keluar (11), kali (11), pump (11), pantang (11), may (10), with (10), beach (10), athens (10), tempat (10), hahaha (10), after (10), satu (10), room (10), hubby (10), check (10), bahan (10), lain (10), baby (10), akan (10), tqah (9), email (9), all (9), not (9), hours (9), walaupun (9), her (9), bagi (9), jalan (9), dapat (9), telah (9), daun (9), segar (9), hati (9), awal (9), berapa (9), kuat (9), contractions (9), april (8), facebook (8), kejap (8), santorini (8), punya (8), putih (8), ini (8), plan (8), dulu (8), okay (8), still (8), like (8), bengkak (8), diri (8), june (7), november (7), 2015 (7), diaper (7), view (7), pinterest (7), blogthis (7), comments (7), situ (7), sunset (7), nya (7), greece (7), then (7), bagitau (7), went (7), besar (7), suka (7), masukan (7), bawah (7), rempah (7), asam (7), simpan (7), jangan (7), milk (7), mama (7), bilik (7), actually (7), pagi (7), berak (7), kerap (7), alhamdulillah (7), hanis (6), january (6), october (6), cloth (6), airport (6), tutup (6), sekarang (6), tengah (6), berjalan (6), minum (6), agak (6), best (6), paling (6), took (6), fira (6), cukup (6), datang (6), sedap (6), very (6), biji (6), berjaya (6), jadi (6), gambar (6), tomato (6), sebati (6), selalu (6), sehingga (6), blend (6), basuh (6), even (6), jam (6), itu (6), push (6), labor (6), midwife (6), cuma (6), hospital (6), breast (6), breastfeed (6), bla (6), pakaikan (6), july (5), august (5), don (5), places (5), monastiraki (5), sebelum (5), out (5), spend (5), before (5), other (5), second (5), apa (5), turun (5), cari (5), trip (5), nanti (5), just (5), much (5), think (5), checked (5), susah (5), solat (5), mata (5), didn (5), sure (5), jalan2 (5), hehehe (5), baik (5), minyak (5), minit (5), kacau (5), merah (5), cili (5), atas (5), pada (5), enjoy (5), spa (5), rezeki (5), sikit (5), pedas (5), belum (5), pain (5), sama (5), sekali (5), tahan (5), sebelah (5), sambil (5), rumah (5), sebenarnya (5), cuci (5), adik (5), cara (5), bangun (5), bad (5), newborn (5), tuam (5), every (5), nani (5), read (4), december (4), february (4), march (4), september (4), 2014 (4), recipe (4), stuff (4), parenthood (4), food (4), let (4), last (4), again (4), kedai (4), mesti (4), nangis (4), shopping (4), port (4), kerja (4), tram (4), tepi (4), hampir (4), hidup (4), around (4), were (4), takut (4), gagal (4), found (4), shops (4), yes (4), senang (4), kedua (4), oia (4), famous (4), course (4), suruh (4), sehari (4), dekat (4), one (4), mandi (4), jumpa (4), pool (4), tell (4), really (4), can (4), habis (4), days (4), kambing (4), ketumbar (4), masak (4), kering (4), kiub (4), selama (4), manis (4), jintan (4), siti (4), ikut (4), they (4), diorang (4), bagai (4), each (4), tunggu (4), masih (4), ikan (4), sister (4), ingat (4), petang (4), stop (4), gynae (4), insyaallah (4), she (4), cuba (4), tahun (4), handle (4), sendiri (4), right (4), give (4), huargh (4), makin (4), sakitnya (4), pasal (4), saja (4), setakat (4), membazir (4), calma (4), hisap (4), benda (4), hurt (4), mengurut (4), daripada (4), what (4), perlu (4), own (4), lunatots (4), insert (4), mencuci (4), bukan (4), mothers (4), mungkin (4), going (3), family (3), singgah (3), only (3), rupanya (3), gila (3), sana (3), penat (3), istanbul (3), terlalu (3), malas (3), metro (3), omonia (3), pantai (3), lalu (3), ferry (3), roti (3), mati (3), maybe (3), baca (3), bit (3), place (3), which (3), have (3), thing (3), why (3), next (3), there (3), mula (3), perut (3), mintak (3), some (3), sini (3), happy (3), owner (3), pesan (3), dok (3), ntah (3), kang (3), between (3), sedikit (3), walked (3), tanya (3), cantik (3), jimat (3), biasa (3), kerana (3), excited (3), maka (3), lapar (3), kunyit (3), yogurt (3), halia (3), proses (3), setelah (3), buka (3), bertapis (3), batang (3), seleri (3), gula (3), ayam (3), tumis (3), lada (3), mild (3), kepada (3), kelapa (3), betul (3), panas (3), hitam (3), keluarkan (3), cold (3), tua (3), cumin (3), mak (3), harap (3), sejak (3), hour (3), massage (3), toilet (3), letak (3), voucher (3), bolehlah (3), breakfast (3), ambik (3), elok (3), rehat (3), suggest (3), kenapa (3), cerita (3), lunch (3), ready (3), menara (3), bawak (3), restoran (3), siang (3), nampak (3), hilir (3), until (3), disebabkan (3), kononnya (3), mom (3), melaka (3), jenuh (3), hasil (3), killer (3), sepanjang (3), bersalin (3), settle (3), lega (3), sokongan (3), makngah (3), 3cm (3), taklah (3), pukul (3), ctg (3), camane (3), ice (3), terberanak (3), since (3), kelahiran (3), atau (3), pengalaman (3), moga (3), mudahkan (3), bidan (3), biasanya (3), awal2 (3), susun (3), pumping (3), supaya (3), support (3), medela (3), are (3), wasn (3), will (3), free (3), asyik (3), case (3), cepat (3), menangis (3), started (3), duit (3), formula (3), mahal (3), payah (3), pampers (3), chemicals (3), keringkan (3), bilas (3), liner (3), cakap (3), setiap (3), suami (3), theme (2), blame (2), ever (2), review (2), outings (2), music (2), life (2), emo (2), instagram (2), your (2), rahim (2), complete (2), posts (2), take (2), selfie (2), area (2), once (2), find (2), huahuahua (2), yelah (2), sayang (2), syaitonirrajim (2), besides (2), acropolis (2), night (2), sigh (2), pusing (2), way (2), sightseeing (2), duduk (2), tuna (2), almost (2), kitorang (2), guides (2), teruk (2), huhu (2), too (2), visited (2), few (2), recall (2), most (2), jual (2), things (2), old (2), know (2), transportation (2), bought (2), tourist (2), ticket (2), station (2), sila (2), bawa (2), banyak2 (2), anda (2), tamat (2), city (2), bus (2), flew (2), back (2), nights (2), stayed (2), walking (2), distance (2), bandar (2), during (2), halal (2), gile (2), already (2), knew (2), makanan (2), sup (2), nasi (2), photo (2), ketiga (2), continued (2), journey (2), small (2), perivolos (2), perissa (2), kamari (2), monolithos (2), map (2), siap (2), did (2), lawa (2), geram (2), baju (2), korang (2), kaki (2), another (2), snap (2), than (2), years (2), hotels (2), padang (2), nye (2), laki (2), bini (2), ala2 (2), jauh (2), murah (2), hahahaha (2), flight (2), pejam (2), aje (2), tips (2), lama (2), sleep (2), seperti (2), sepatutnya (2), selamat (2), masakan (2), paklang (2), pro (2), make (2), oleh (2), menggunakan (2), lamb (2), habatus (2), sauda (2), adalah (2), kesihatan (2), zaitun (2), goreng (2), terakhir (2), periuk (2), kecil (2), mineral (2), dipotong (2), bahagian (2), garam (2), perang (2), serai (2), halus (2), jawa (2), giling (2), patak (2), hot (2), kulit (2), kayu (2), bunga (2), lawang (2), cengkih (2), kerisik (2), olive (2), oil (2), berbau (2), blender (2), bekas (2), bersama (2), sedang (2), tos (2), tanpa (2), ratus (2), bebiri (2), seed (2), storage (2), mampu (2), extra (2), 100 (2), gram (2), 200 (2), paste (2), myself (2), sebijik2 (2), abah (2), belajar (2), resepi (2), sunday (2), sob (2), treatments (2), good (2), facial (2), half (2), tertidur (2), bath (2), tub (2), gave (2), tukar (2), pernah (2), rm180 (2), rooms (2), rugi (2), gift (2), ditunggu (2), person (2), waktu (2), dinner (2), bakar (2), main (2), muka (2), senget (2), sempatlah (2), asalnya (2), kenyang (2), aku (2), perjalanan (2), claypot (2), niat (2), depan (2), kereta (2), coconut (2), shake (2), terasa (2), busy (2), their (2), travel (2), ajak (2), because (2), saturday (2), ward (2), sebagai (2), present (2), klcc (2), isnin (2), lelap (2), hulu (2), sangat2 (2), fully (2), bukaan (2), 9cm (2), pushing (2), hantar (2), dua (2), sempat (2), everytime (2), bebas (2), dengar (2), cuak (2), plak (2), guna (2), cream (2), contraction (2), sampailah (2), buku (2), program (2), sekolah (2), siap2 (2), tiba (2), tawakkal (2), cucian (2), juga (2), tolong (2), lusa (2), detik (2), jepun (2), belikan (2), date (2), plastik (2), sesi (2), mengepam (2), sekaligus (2), menyusukan (2), freezer (2), isteri (2), penting (2), emosi (2), pad (2), fore (2), now (2), usung (2), especially (2), semangat (2), keep (2), hak (2), perubahan (2), fasa (2), couldn (2), terjaga (2), pengaliran (2), later (2), born (2), risau (2), minggu (2), felt (2), end (2), demam (2), week (2), came (2), sanggup (2), urut (2), makcik (2), usaha (2), anything (2), full (2), skin (2), pregnant (2), away (2), fikir (2), semuanya (2), siapa (2), sebenar (2), experience (2), blog (2), dikeringkan (2), kipas (2), machine (2), poop (2), laundry (2), bag (2), kencing (2), basah (2), sket (2), bukannya (2), based (2), kot (2), booth (2), potty (2), train (2), gotta (2), dunia (2), sekeliling (2), memberi (2), promote (2), tarik (2), masing (2), sorang (2), letih (2), bunuh (2), mengapa (2), cikgutqah, simple, images, powered, blogger, bob, hit, readers, haqim, pink, stilettos, migha, chekgu, lynn, zalikha, kak, irmi, fatin, liyana, tatie, maria, elena, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, past, wishlist, wishes, wedding, tagging, games, selfhelp, school, research, recovery, random, promo, pregnancy, married, islamic, hobbies, history, haji, friendship, buang, mase, themes, create, badge, atiqah, abd, profile, stubborn, passionate, shy, writer, subscribe, atom, home, older, poyo, bai, jom, fancy, brands, sephora, forever, zara, bershka, mango, many, moorreeee, whole, yesterday, takpe, melawan, oookaayyyy, fest, nguahahaha, side, better, tramway, syntagma, last2, konon2, semata2, lepak2, fancy2, haram, kopi, pelik, mall, mengawal, backpackers, though, boring, obsess, histories, museum, parthenon, ancient, agora, olympieion, hadrian, arch, panathenaic, stadium, temple, olympian, zeus, tiang, meriah, flea, market, antique, sexy, unlimited, euros, public, kecuali, taxi, accessible, suggestion, membawa, luggage, sanyo, cooker, brahim, kisah, greek, salad, totally, fine, aristoteles, town, little, creepy, weekends, tepi2, pakistan, bangladesh, seumpanya, kawan, gardenia, maggi, campbell, nestum, bosan, meraung2, click, panoramic, terpencil, berdua, menghasut, muahahaha, pronounced, souvenirs, village, spot, buses, memandangkan, motorbising, sunyi, gangguan, clear, ngehehehe, turkey, masjid, merata, rata, church, bersepah, helmet, berat, mamposs, asked, daughter, recommendations, helpful, tunjuk, tempat2, follow, suggestions, motor, cover, beaches, terkeluar, halau, baring2, hape2, den, skali, dgn, jeans, tudung, melopong, lak, celup, irresistible, rempit, bukanlah, dekat2, sebelah2, along, stop2, stopped, pictures, coffee, souffle, called, red, balcony, lupa, sea, aegeon, budget, cute, nice, clean, max, interior, more, regardless, how, jarang, tekukur, booked, center, attractions, museums, cable, car, bas, nganga, celah, biasalah, menggagau, mehmehmeh, nama, merepek2, nasib, sewa, scooter, bunyi, bising, dengor, padan, lerr, price, euro, janji, turkish, airlines, decided, island, via, aegean, truth, tickets, mahalnya, ampun, compare, ambil, throughout, long, off, means, vacation, destination, italy, dek, rome, monday, ishk, berpuasa, hasilnya, takleh, challenge, practices, perfect, hamzah, resipi, dicipta, spring, london, ubat, segala, penyakit, anti, oksidan, direbus, membuang, bau, nota, sedia, dihidangkan, peringkat, dimakan, penutup, api, tambah, sekira, natural, lembut, mengelakkan, hangit, kuah, diperap, secukup, habatussauda, tang, campuran, mertukar, warna, menjadi, gelap, serbuk, diblender, corriander, cummin, tumisan, panaskan, dihiris, wangi, hiris, wet, asingkan, berasingan, sebahagian, ditumiskan, taburkan, sejukan, gaul, sejukkan, garing, pahit, rebus, labu, inci, mengalir, hingga, tiada, kesan, darah, buangkan, lemak, kaedah, penyediaan, popi, malaysia, mercato, saji, cap, buruh, gunakan, virgin, press, buah, pala, sudu, teh, water, sejat, evaporated, tin, litre, pati, 300, sederhana, black, coriander, adabi, mentah, ramuan, nah, adjustlah, copy, panjang, details, bersabar, curry, pak, lang, tried, recepi, bertapa, trust, complicated, berbaloi, baloi, mencuba, 1pm, teus, menjalani, rutin, kehidupan, used, tanamera, products, soothing, background, sounds, bunyi2, ombak, phewwww, terbang, bestnye, puas, berbaloi2, couple, super, big, shower, large, cabinet, towels, amazed, far, 30am, treatment, sementara, enjoying, themselves, swimming, upon, rm50, minimum, pilih, traditional, worth, ols, bathing, rm130, utk, whatever, anniversary, gegar, diambil, morning, superb, order, menu, ala, carte, rest, buffet, buncit, sibuk, menikmati, maghrib, umbai, malangnya, menyebelahi, parameswara, terlupa, sampai2, terjah, frust, art, gallery, river, cruise, beca, taming, sari, mulut, merajuk, awww, cendol, tadi, lewat, kemas2, kempunan, located, opposite, operating, heheh, sepinggan, buyong, ordered, pari, kembung, tetel, sambal, belacan, perghh, nanges, menipu, teruskan, weren, jonker, street, asal, hajjah, mona, bertukar, haluan, sekangkang, kera, isi, waffle, marvelous, gillesss, crispy, fillings, chocs, peanut, butter, seikhlas, ermm, bertolak, rabu, join, members, aimed, klebang, dihebohkan, wednesday, thursday, youngest, kinda, minute, condition, progress, said, sydney, would, confident, followed, gut, short, nearby, persuade, casa, del, rio, reminds, mini, honeymoon, ago, lahir, vip, upgrade, bambam, patutlah, amek, power, nap, tangkapan, window, meletop, perasaan, digambarkan, kiranya, selasa, subuh, langsung, panggil, apa2, drugs, dilated, 8cm, amat2, hilang, push2, letihnya, tahu, sembelit, gile2, takde, point, larat, pagi2, buta, akhirnya, mengeluarkan, sedar, kepala, tau2, badan, bersyukur, menghayati, kesakitan, tinggallah, kengkonon, merengek2, nobody, cares, selesa, compared, berbaring, distract, focuing, teknik, breathing, wan, ajar, menjerit, sunat, okaylah, pegang, besi, katil, sekuat, kecewa, track, apps, iphone, minutes, apart, hurm, teringat, less, min, takpe2, relaks, tidur2, gitu, respond, haagen, dazs, salted, caramel, fikir2, kalaulah, esok, makanlah, seterusnya, kemas, barang, jap, siapkan, majlis, anugerah, cemerlang, ajk, least, menyusahkan, ngadap, laptop, terberak, memanjangkan, langkah, alang2, biar, cond, musim, kawkaw, dapatlah, sebiji, charm, pandora, belasah, indian, diidamkan, beberapa, spice, india, mengeras, pinggang, katakan, sekejap, mudah, weeks, final, zaleha, chow, boyfriend, kpj, vaginal, exam, bahasa, melayunya, seluk, chek, 2cm, tertanya, bukaknya, pape, hewhewhew, wad, kebetulan, graf, confuse, perasan, squatting, deliver, phew, down, betapa, menggembirakan, surat, sekian, saling, menyokong, hopefully, hadiah, ebm, bercuti, label, bilangan, kuasa, rekod, nasihat, plasik, dadih, mendapati, ianya, space, chose, upright, teman, anggap, kira, collection, shells, leakage, problem, tadah, shell, masanya, collect, disimpan, these, bff, piece, advice, new, moms, kiss, goodnite, goodbye, say, hello, sleepless, positive, reminding, call, sesukar, urusan, uji, doa, kurniakan, takkan, demand, melalui, wake, tengah2, merengek, feed, instead, try, bottle, fed, month, confused, refuse, botol, naye, freestyle, info, bagus, masalah, using, unlike, puting, hanya, flow, main2, konsep, direct, told, owh, whenever, always, imagine, moment, menyumbang, ketenangan, kegembiraan, membantu, melancarkan, aware, menyusuuuuuu, tahap, google, kenyang2, paksa, hind, pentingnya, membaca, tentu, arah, suatu, hening, woke, tears, engorged, world, seriously, exaggerate, hotpad, kain, diremdam, tungku, tengahari, panadol, depressed, kemurungan, terfikir, seteruk, pack, dua2, agak2, ulang, surut, nampaknya, berkesan, bermulalah, jadual, kilang, want, stock, mengantuk, surprisingly, hard, automatically, selang, 3rd, wawawa, session, package, membanyakkan, katanya, beranak, demi, otak, membayangkan, amat, bye, come, transfer, sent, kejut, dibuat, membangunkan, sleepy, layan, feel, naive, aside, lap2, balut, talk, theory, mean, byk, bahagia, uterus, mengecut, heard, indah2, belaka, kelebihan, khasiat, situasi, tanggung, menjayakan, perkara, asing, mengidamkan, child, kian, save, lot, banyaaak, write, experienced, erm, counting, friday, jomlah, beramai2, bercloth, tinggilah, harapan, agar, membebaskan, meminimakan, pendedahan, terhadap, berpanjangan, redha, ameen, source, berani, nursery, given, kelak, porch, berbumbung, hujan, desperately, dipasang, anyways, gulung, belah, kiri, liners, lipat, velcro, buttons, type, kalut, washing, kumpulkan, sikit2, letrik, baldi, comfortable, lencun, lembap2, terlebih, rashes, remember, ececeh, lancar, both, kurang, bezanya, pakaian, hari2, lagipun, kumpul, perlukan, supposed, threw, biodegradable, flush, into, bersusah, frankly, speaking, decision, keras, jawapan, mestilah, tentang, pemakaian, readings, yakinkan, explanation, ubah, terpengaruh, bertenggek, camtu, bercakap, enough, menurut, fair, pwtc, bulan, sebabnya, eco, friendly, giteww, tiap2, plannya, leceh, mentioned, previous, entry, menghabiskan, sampel2, disposable, diapers, yakin, bersangka, melaburkan, membeli, penyusuan, disebut, quran, jadikan, menganugerahkan, kedekut, sekat, memilih, tidak, ilmu, memahami, hukum, membuta, tuli, hal, suci, murni, berbanding, terpaksa, mereka, upload, beza, antara, nikmat, soalannya, salahkan, syaitan, berdarah, nifas, dekatkan, zikir, istighfar, disalahkan, menggigil2, jenis, paham, voiced, meroyan, sorang2, stabil, mommy, seawal, overwhelmed, exhausted, sedih, terbaik, apatah, permata, mixed, feelings, bertuah, berpantang, parents, maksud, ialah, trending, isu, melampau, sad, bermain, fikiran, mengenai, keluarga, rakan, terdekat, tersebut, tuesday,


Text of the page (random words):
ia dapat hind milk sekali nampak tak pentingnya membaca di situ jangan stress tak tentu arah hahaha i was then told that stress tak elok untuk pengaliran susu walaupun susu banyak tapi bila pump tak boleh keluar habis sebab kita stress owh okay kenapa tak bagitau haha later whenever i pump i always imagine benda benda best tengok muka anak recall balik the moment she was born plan lepas pantang nak pergi mana hahaha semua tu menyumbang kepada ketenangan kegembiraan yang membantu melancarkan pengaliran susu keluar sampai ke hari ini saya masih bangun malam 3 kali untuk pump siang pun sama kalau aisyah tidur i couldn t wake her up kena lah pump ada jugak masa yang tengah2 mengepam aisyah terjaga and merengek lapar so i will stop pumping and feed her instead i didn t let her try bottle fed until after a month sebab takut dia confused sekarang dah start bagi 1 2 kali sehari sebab takut dia refuse terus botol kang naye tak kerja lah umi dia haha itu pun saya bagi dia pakai calma by medela dapat free masa beli medela freestyle so lepas baca info agak bagus cuba je lah alhamdulillah tak ada masalah cuma using calma baby kena hisap kuat sebab unlike puting biasa dengan calma susu hanya akan flow bila baby hisap kalau dia main2 or tertidur susu tak keluar konsep sama dengan direct breastfeeding setakat ni alhamdulillah i enjoy breastfeeding cuma my piece of advice for new moms especially to mom to be you can kiss your goodnite sleep goodbye and say hello to sleepless nights hahahaha it wasn t that bad but you have to be really positive semangat kena kuat as for me i keep reminding myself susu ibu itu hak anak it wasn t our call to give or not to give sesukar mana pun ia hehe lain orang lain pengalaman allah dah mudahkan urusan bersalin saya jadi allah uji bahagian lain pulak selama ni saya doa mintak allah kurniakan anak allah dah bagi takkan lah saya nak demand macam macam lagi semua orang akan melalui perubahan fasa hidup ini fasa baru dalam hidup saya alhamdulillah these are like my bff now pagi pagi usung bawak turun bawah malam malam usung bawak naik atas haha this is calma this is milk collection shells by medela milk leakage problem jangan pakai breast pad rugi biasanya masa baby menyusu sebelah sebelah lagi pun akan keluar jugak susu awal2 tu fore milk so susu tu saya tadah pakai shell ada masanya boleh collect 1 oz sekali menyusu kan membazir kalau tak disimpan ini saya anggap support from hubby yang saya kira sangat penting untuk emosi isteri kalau tak mampu bangun tengah malam teman isteri menyusukan pumping belikan lah freezer untuk simpan susu hahaha i chose upright freezer supaya senang susun keluarkan awal2 je pakai bekas dadih tu lepas tu mendapati ianya sangat membazir space saya pakai plastik so senang susun macam ni ikut date cara saya label date bilangan sebab tak kuasa nak rekod pukul berapa haha and atas nasihat adik bidan saya tu saya simpan satu plastik untuk satu sesi mengepam biasanya 5 oz kalau pump waktu malam biasanya lebih but sy still akan simpan 5 oz satu plasik so that boleh guna sekaligus habis ini pulak hadiah from adik bidan saya untuk saya letak ebm bila travel dia g bercuti ke jepun dia belikan saya ni hahaha sampai ke jepun dia ingat pasal breastfeeding p sekian saja pengalaman breastfeeding saya setakat ni moga kita saling menyokong hopefully allah mudahkan perjalanan breastfeeding kita ibu insyaallah with love tqah 3 comments about breastfeeding email this blogthis share to x share to facebook share to pinterest sunday may 10 2015 surat untuk aisyah 1 0 aisyah umi nak cerita detik detik kelahiran awak bila bila awak rasa down read this so that awak tau betapa kelahiran awak menggembirakan hati umi baba proses kelahiran awak umi boleh katakan sekejap dan mudah alhamdulillah i was at 39 40 weeks at that time isnin 13 april 2015 final check up dengan dr siti zaleha the gynae lepas sekolah umi terus chow bersama boyfriend umi baba ke kpj tawakkal dr siti buat ve vaginal exam atau bahasa melayunya seluk bawah tu untuk chek bukaan dr kata 2cm dalam hati umi tertanya tanya bila masa pulak start bukaknya sebab umi tak rasa pape sebenarnya umi tak tau contractions tu rasanya macam mana hewhewhew dr suruh naik ke wad bersalin untuk buat ctg makngah awak yang tolong buat kebetulan dia kerja petang tu bila tengok graf dr kata ada contractions mild sekali lagi umi confuse sebab sepanjang umi buat ctg tu tak perasan pulak ada sakit sakit dr kata balik dulu jalan jalan buat squatting lusa datang balik for check up insyaallah by lusa dah ready to deliver phew disebabkan dr suggest umi untuk banyak jalan so umi dan baba telah memanjangkan langkah kitorang terus ke klcc lepas settle check up kat tawakkal yelah alang2 nak berjalan biar lah kat tempat air cond sekarang musim panas dan tempat yang umi suka boleh cuci mata cuci hati ye tak hehehe memang umi cuci baba kawkaw punya hasil cucian umi dapatlah sebiji charm pandora sebagai push present walaupun belum start push tak cukup dengan tu umi juga berjaya belasah indian food yang diidamkan sejak beberapa hari yang lalu di spice of india masa makan tu actually ada rasa sakit sikit perut mengeras and sakitnya sampai ke pinggang rasanya contractions lah tu tapi sebab makan sedap punya pasal boleh tahan lagi balik rumah je sempatlah rehat jap siapkan buku program yang umi kena buat untuk majlis anugerah cemerlang sekolah umi sebab dah rasa sakit lain macam umi email siap2 buku program tu kat ajk lain bawah umi at least kalau tiba tiba terberanak nanti taklah menyusahkan orang sambil ngadap laptop tu sakit dh makin kerap rasa nak terberak umi pun g toilet walaupun cuak jugak sebenarnya nak berak takut terberanak haha dalam pukul 11 umi terus masuk bilik kononnya nak rehat nak tidur sambil tu umi track contractions guna apps kat iphone masa tu dalam 8 11 minutes apart hurm teringat dr pesan kalau less than 10 min kena pergi hospital takpe2 umi relaks dulu cuba tidur tapi rasanya tidur2 ayam sebab makin kerap pulak 5 minit gitu umi pun turun bawah balik bagitau baba yang umi rasa sakit makin kerap awak tau apa respond baba dia ajak umi makan haagen dazs salted caramel ice cream tapi bila fikir2 kalaulah terberanak malam ni esok dah tak boleh makan ice cream dah so umi pun makanlah between contractions bila ada contraction umi stop jalan jalan kejap makan balik dan seterusnya sampailah rasa tak boleh handle dah umi naik balik bilik kemas barang nak pergi hospital umi suruh makngah check pun dia suggest umi g hospital since kalau dok rumah pun umi dah tak boleh tidur lepas solat sunat kejap dalam pukul 2 lebih umi baba pun pergi hospital sampai hospital terus kena buat ctg lagi masa tu contractions makin kuat memang sakit tapi still okaylah boleh tahan bila sakit umi pegang besi tepi katil tu sekuat kuat hati midwife datang buat ve baru 3cm kecewa betul umi sebab rasanya dah kuat dah sakitnya baru 3cm kalau 9cm nanti camane plak sakitnya kan huargh huargh huargh sebab dah 3cm midwife hantar masuk labor room sambil menghayati kesakitan tu midwife yang dua orang tu dah start busy kat labor room sebelah so tinggallah umi baba dalam labor room tu kengkonon nak tidur tapi memang taklah kan baba sempat tidur 5 minit je rasanya sebab umi dah start merengek2 sakit everytime contractions hahaha but the good thing is that umi bebas berjalan ke hulu ke hilir sepanjang contractions tu nobody cares rasa lagi selesa macam tu compared to berbaring sebab berjalan boleh distract a bit from just focuing on the pain sambil tu umi buat teknik breathing macam yang wan mama umi ajar sambil tu boleh dengar orang kat labor room sebelah menjerit masa pushing huargh umi dah cuak gile time tu selasa 14 april 2015 hampir subuh umi rasa macam dah tak boleh handle langsung sakit tu memang kuat sangat2 umi pun panggil midwife sebab nak mintak pain killer memang niat nya tak nak ambik apa2 drugs sebab nak rasa sendiri sakit bersalin yang selalu orang cerita tapi memang tak boleh tahan rasanya kalau nak tunggu fully dilated tapi midwife kata kena tunggu gynae buat ve dulu sebab kalau lebih 8cm dah tak boleh ambik pain killer and bila gynae datang check right after dia settle kat labor room sebelah dia bagitau yang bukaan dah 9cm umi rasa lega yang amat2 time tu macam terus hilang rasa sakit sebab happy sangat yang umi dah boleh start pushing hehe dalam 20 30 minit jugak umi push2 tak keluar letihnya allah je tahu sakit tu tak sebab rasa best haha rasa macam sembelit 16 tahun tak berak cuma penat sebab push gile2 tapi takde hasil at some point umi rasa macam give up dah tak larat nak push tapi sebab sokongan kuat from baba makngah yang baru sampai pagi2 buta tu and dr siti umi pun akhirnya berjaya mengeluarkan awak tak sedar pun bila masa kepala awak keluar tau2 je diorang dah letak awak atas badan umi rasa happy sampai tak boleh nangis bersyukur sangat2 hampir 4 tahun sayang umi baba tunggu awak sepanjang hari kami tak boleh tidur sebab excited sangat perasaan tu tak boleh nak digambarkan pun dengan kata kata kiranya umi ni tak tidur 2 hari sejak pagi isnin tapi bila nak pejam mata memang tak boleh lelap baba awak pun sama ke hulu ke hilir dengan tak tidur tak makan minum excited sampai macam tu sekali selfie terakhir umi baba sebelum umi meletop ni time dinner kat klcc hasil tangkapan window shopping sebagai pain killer or push present hehe baba tengah cuba amek power nap dalam labor room it s you aisyah bambam sangat patutlah jenuh umi nak push keluar our first family photo depan vip ward hehe rezeki kita dapat upgrade selamat hari lahir aisyah umi baba love you so much with love tqah 0 comments about parenthood email this blogthis share to x share to facebook share to pinterest saturday november 29 2014 jalan jalan cari makan melaka last wednesday thursday me hubby my mom my youngest sister went to melaka it was kinda last minute plan actually masa check up the other day my gynae kata condition progress baby nampak okay insyaallah so she said that this is the best time for us to travel hubby ajak ikut dia ke sydney i would love to very much tapi rasa tak berapa confident so i followed my gut to just go for a short trip nearby i persuade hubby to spend time at casa del rio melaka again because i love the place so much and it reminds me of our mini honeymoon 3 years ago hehehe so kami bertolak pagi rabu after breakfast mama hanis join the trip as the other family members were busy with their life hehe disebabkan trip kali ni memang i aimed for food so our first stop was klebang coconut shake yang dihebohkan kononnya sedap sangat itu so for me the coconut shake was okay banyak isi kelapa but the waffle memang marvelous sedap gillesss besar crispy walaupun simpan sampai petang fillings chocs peanut butter dia pun memang seikhlas hati okay sekarang dah terasa macam nak makan lagi pulak ermm lepas tu kami teruskan perjalanan to bandar hilir plan nak check in terus tapi our rooms weren t ready until 3 so kami jalan2 around jonker street walking distance from hotel and went for lunch at asam pedas claypot niat asal nak lunch kat asam pedas hajjah mona sebab jalan kaki je depan hotel tapi macam nak tutup or belum buka so naik lah kereta and bertukar haluan asam pedas claypot tu pun sekangkang kera je dari hotel nampak macam aku menipu pulak sebab gambar restoran tengah tutup kan hehehe actually restoran ni ada 2 located opposite to each other satu operating siang satu lagi malam so of course masa snap gambar ni kami tengah ada dalam satu lagi restoran yang buka siang tu heheh asam pedas dia sedap sepinggan lah mak buyong yang tak lalu makan nasi putih ni makan we ordered asam pedas ikan pari ikan kembung tetel makan pulak dengan sambal belacan perghh nanges lepas lunch ingat nak jalan2 lagi tapi sebab bilik dah ready so check in lah dulu mandi solat bagai baru keluar balik jalan2 visited the art gallery naik river cruise naik beca menara taming sari sebab hanis punya mulut dah senget sebab merajuk tak bawak dia naik menara tu sempatlah tengok sunset dari atas menara awww asalnya petang ni plan nak makan kat cendol jam besar tapi tadi kenyang sangat and bila kami nak pergi lewat sikit diorang dah kemas2 nak tutup pulak kempunan baby hahaha before checked in muka senget hanis sunset view from our room elok masuk waktu maghrib je kami sampai bilik mandi solat and rehat ala2 and then keluar balik for our dinner we went to umbai for ikan bakar tapi malangnya rezeki tak berapa menyebelahi sebab dapat tempat yang tak berapa nak best my sister dah suggest pergi ke parameswara ikan bakar tapi tak tau lah kenapa boleh terlupa bila sampai2 sana main terjah je okay dah malas nak cerita sebab frust sangat balik bilik tidur the next morning turun breakfast around 8 30 breakfast dekat hotel tu memang ditunggu tunggu masih superb macam dulu each person boleh order one menu from the ala carte and the rest boleh enjoy the buffet makan sampai perut buncit hehehe gambar of course lah tak ambik sebab sibuk sangat menikmati makanan ni aje yang ada gambar gegar diambil oleh hanis lepas makan around 10 30am we went to the hotel s spa for me and mama to enjoy some treatment sementara tu hubby and hanis enjoying themselves at the swimming pool actually tak plan dari awal pun nak pergi spa bagai tapi sebab upon checked in they gave us rm50 spa voucher minimum spend of rm180 for each rooms rasa rugi pulak tak pakai kan but at last mama je dapat pakai voucher tu sebab mama pilih traditional massage worth rm180 i ols of course lah tak boleh nak massage bagai even bathing pun diorang tak bagi buat facial je rm130 so tak cukup utk pakai voucher bolehlah whatever hubby kata anniversary gift hehe the spa i tell you memang berbaloi2 sangat pergi they gave us the couple room super big and cantik semua ada dalam tu tempat tukar baju toilet bath tub shower a large cabinet which diorang letak towels and stuff i was amazed sebab so far banyak2 spa i went ini bilik yang paling besar complete and cantik yang i pernah jumpa the treatments were good too facial dia took about an hour rasa macam lebih they used tanamera products very soothing dengan background sounds music yang ada bunyi2 ombak phewwww rasa macam terbang the massage took about 1 hour and a half macam mana bestnye i m not sure tapi mama sampai tertidur lah hehe mesti pergi lagi lepas ni to enjoy all the treatments tak puas hati sebab tak dapat enjoy bath tub dia geram je tengok we checked out at 1pm teus balik kl menjalani rutin kehidupan seperti biasa sob sob with love tqah 2 comments about going places email this blogthis share to x share to facebook share to pinterest sunday june 29 2014 resepi kari kambing paklang this is the only lamb curry yang i suka abah selalu masak sejak lepas belajar dengan pak lang i ve tried the recepi once before bertapa kat istanbul and trust me walaupun resepi agak complicated tapi berbaloi baloi sangat mencuba nah i share the recipe adjustlah ikut suka me myself tak ikut sebijik2 pun recipe tu i copy paste sebijik2 email yang abah bagi so me...
Thumbnail images (randomly selected): * Images may be subject to copyright.GREEN status (no comments)

Verified site has: 108 subpage(s). Do you want to verify them? Verify pages:

1-5 6-10 11-15 16-20 21-25 26-30 31-35 36-40 41-45 46-50
51-55 56-60 61-65 66-70 71-75 76-80 81-85 86-90 91-95 96-100
101-105 106-108


Top 50 hastags from of all verified websites.

Supplementary Information (add-on for SEO geeks)*- See more on header.verify-www.com

Header

HTTP/1.1 200 OK
Content-Type text/html; charset=UTF-8
Expires Tue, 01 Sep 2026 19:32:03 GMT
Date Tue, 01 Sep 2026 19:32:03 GMT
Cache-Control private, max-age=0
Last-Modified Sat, 14 Feb 2026 08:53:02 GMT
ETag W/ cc9a17948c1b75a008a5b06504b18c66c43db45501661a712da7fdfbd4ad614b
Content-Encoding gzip
X-Content-Type-Options nosniff
X-XSS-Protection 1; mode=block
Content-Length 47548
Server GSE
Connection close

Meta Tags

title="Tqah Rahim"
content="width=1100" name="viewport"
content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type"
content="blogger" name="generator"
content="htt???/cikgutqah.blogspot.com/" property="og:url"
content="ღ Tqah Rahim ღ" property="og:title"
content="" property="og:description"
name="google-adsense-platform-account" content="ca-host-pub-1556223355139109"
name="google-adsense-platform-domain" content="blogspot.com"
content="ღ Tqah Rahim ღ" itemprop="name"

Load Info

page size47548
load time (s)0.969675
redirect count0
speed download49069
server IP 142.251.39.193
* all occurrences of the string "http://" have been changed to "htt???/"